KAKO JE STALJINOVA KĆI POSTALA KATOLKINJOM

staljin-kćer

Duhovno putovanje Svetlane Allilujeve.

Važnost bake i djeda u nečijem životu ne može se podcijeniti. To se jasno može vidjeti u životu Svetlane Alliluyeve.

Od djetinjstva je bila Svetlana Staljin, jedina kći sovjetskog diktatora Josifa Staljina. Kasnije je uzela ime svoje majke, a kasnije je još, dok je živjela u Sjedinjenim Državama i udajući se za Amerikanca, postala Lana Peters.

Rođena 1926. godine, odrasla je u atmosferi u kojoj se Bog nikada nije spominjao. Njezin otac vladao je Komunističkom partijom i vladom koja je dala sve od sebe da umanji ulogu religije u životima ljudi - ili je iskoristi za unapređenje komunističke ideologije.

Dugoročno, međutim, ta zemaljska moć nije bila jača od primjera Staljinove majke Gruzijke - Svetlanine bake s očeve strane.

“Prvih 36 godina koliko sam živjela u ateističkoj državi Rusiji uopće nije bio život bez Boga. Međutim, obrazovali su nas ateistički roditelji, sekularizirana škola, cijelo naše duboko materijalističko društvo. Nije bilo govora o Bogu”, napisala je Alliluyeva u svojoj autobiografiji Dvadeset pisama prijatelju. “Moja baka s očeve strane, Ekaterina Djugashvili, bila je gotovo nepismena seljanka, prerano udovica, ali koja je njegovala povjerenje u Boga i Crkvu. Vrlo pobožna i vrijedna, sanjala je o tome da svog preživjelog sina — mog oca — učini svećenikom.”

Taj san se, naravno, nikada nije ostvario.

Majka Svetlanine majke, Olga Allilouieva, također je igrala ulogu, napisala je. “Rado nam je govorila o Bogu: od nje smo prvi put čuli riječi poput duše i Boga”, svjedoči. “Za nju su Bog i duša bili temelj života.“

„Zahvaljujem Bogu što je dopustio mojim dragim bakama da nam prenesu sjeme vjere; iako su izvana bile pokorne novom poretku stvari, svoju su vjeru u Boga i Krista zadržali duboko u svojim srcima”, zaključila je.

Ta je sjemenka nahranjena životnim iskustvom i zalijevana suzama. Alliluyeva se prisjetila kada se prvi put u životu molila Bogu za ozdravljenje. Bilo je to u ime njenog 18-godišnjeg sina, koji je bio jako bolestan. “Nisam znala za molitvu, čak ni Oče naš”, napisala je. “Slušao me je, znala sam. Nakon ozdravljenja, obuzeo me intenzivan osjećaj Božje prisutnosti.”

S vremenom je upoznala svećenika vlč. Nicolása Goloubtzova, koji je, kako je napisala, potajno krstio odrasle koji su živjeli bez vjere. “Morala sam biti poučena o temeljnim dogmama kršćanstva”, rekla je. Krštena je u Ruskoj pravoslavnoj crkvi 20. svibnja 1962. godine.

Pet godina kasnije, nakon što je prebjegla iz Sovjetskog Saveza i živjela u Švicarskoj, prvi put se susrela s rimokatolicima. Preselivši se u Sjedinjene Države, susrela se s ogromnom raznolikošću vjerskih tradicija.

“Morala sam otkriti što je ispravno u mnoštvu konfesija i izgubila sam pojam o tome što sam osobno i u što sam vjerovala. Pogledala sam u pravoslavlje za rješenje svog osobnog traganja”, rekla je. “Odgovori na moja pitanja djelovali su previše apstraktno. Unatoč prijateljstvu koje sam imala s pravoslavnim intelektualcima, ... moja duhovna žeđ ostala je nezadovoljena.”

Jednog je dana dobila pismo od katoličkog svećenika iz Pennsylvanije, oca Garbolina, koji ju je pozvao da hodočasti u Fatimu, u povodu 50. obljetnice tamošnjih ukazanja. Nije mogla ići, ali je vodila skoro 20-godišnju prepisku s fra. Garbolinom. Godine 1976. sprijateljila se s katoličkim parom u Kaliforniji i živjela s njima dvije godine. “Njegova diskretna pobožnost i zahtjevi prema meni i mojoj kćeri duboko su me dirnuli”, napisala je.

Godine 1982. ona i njezina kćer preselile su se u Cambridge u Engleskoj. “Moji kontakti s katolicima uvijek su bili prirodni, smireni i ohrabrujući”, prisjetila se. “Čitanje značajnih knjiga kao što je Raissa Maritain [ruska žena Jacquesa Maritaina i preobraćena na katoličanstvo] pomogla mi je da se sve više i više približim Katoličkoj crkvi.”

Na kraju je ušla u Katoličku crkvu i počela svakodnevno ići na misu. “Prije sam se osjećala nevoljnom oprostiti i pokajati se i nikada nisam mogla voljeti svoje neprijatelje”, napisala je. “Ali osjećam se zbilja drugačije nego prije, budući da svaki dan idem na misu. Euharistija mi je postala živa i potrebna. Sakrament pomirenja s Bogom kojega vrijeđamo, napuštamo i izdajemo svaki dan, osjećaj krivnje i tuge koji nas tada obuzima: sve to čini potrebnim da ga često primamo.”

John Burger za Aleteia

Kupite nešto lijepo preko naše stranice, izdvojili smo za vas zanimljive artikle. 
Kupi OVDJE


Nema komentara:

Objavi komentar