MELKISEDEK - LEGENDA O ROĐENJU


U Starom zavjetu:

Melkisedeka se spominje u tek nekoliko Biblijskih slika jedna je iz vremena praoca Abrahama:
„Pošto se (Abraham) vratio, porazivši Kedor-Laomera i kraljeve koji su bili s njim, ususret mu, u dolinu Šave, to jest u Kraljev dol, iziđe kralj Sodome. A Melkisedek, kralj Šalema, iznese kruha i vina. On je bio svećenik Boga svevišnjega. Blagoslovi ga govoreći: »Od Boga svevišnjega, Stvoritelja neba i zemlje, neka je Abramu blagoslov!
I svevišnji Bog,
što ti u ruke preda neprijatelje,
hvaljen bio!«
Abram mu dade desetinu od svega. (Post 14, 17-20)“

I u Novom zavjetu:

„Doista, taj Melkisedek, kralj šalemski, svećenik Boga Svevišnjega što je izašao u susret Abrahamu koji se vraćao s poraza kraljeva i blagoslovio ga, i komu Abraham odijeli desetinu od svega; on koji u prijevodu znači najprije »kralj pravednosti«, a zatim i kralj šalemski, to jest »kralj mira«; on, bez oca, bez majke, bez rodoslovlja; on, kojemu dani nemaju početka ni život kraja – sličan Sinu Božjemu, ostaje svećenik zasvagda. (Heb 7, 1-3)“

Pa hajdemo čuti što knjiga 2. Enohova (Slavenska) govori o rođenju Melkisedekovu.

By Dominis

O rođenju Melkisedekovu - Andrej Orlov

Pripovijest o Melkisedeku zauzima posljednja poglavlja knjige (2. Slavenske – knjige Enohove). Sadržaj priče povezan je s obitelji Nira, svećenika, koji je u knjizi prikazan kao “drugi Lamekov sin” i Noin brat. Sothonim, Nirova žena, rodila je dijete “u svojoj starosti, ”upravo na dan svoje smrti.” 

Ona je začela dijete, “u biti sterilno” i “bez da je spavala sa svojim mužem.”

Knjiga kaže da svećenik Nir nije spavao s njom od dana kad ga je Gospodin odredio pred licem naroda. Stoga se Sothonim skrivala tijekom svih dana svoje trudnoće.

Napokon, kad je bila na dan rođenja, Nir se sjetio svoje žene i pozva je k sebi u hram. Došla je do njega i on je vidio da je trudna. Nir, ispunjen sramom, htio ju je odbaciti od sebe, ali ona je umrla pred njegovim nogama. Melkisedek je rođen iz Sothonimina trupla. Kad su Nir i Noa došli pokopati Sothonim, vidjeli su dijete koje sjedi pokraj leša sa "odjećom na sebi". Prema priči bili su prestravljeni jer je dijete bilo potpuno razvijeno tjelesno. Dijete je govorilo svojim usnama i blagoslivljalo je Gospodina. 

Od velike je važnosti da je novorođenče obilježeno znakom svećeništva. Priča opisuje kako je "značka svećeništva" bila na njegovim prsima, i bila je veličanstvena izgleda. Nir i Noa su obukli dijete u odjeću svećenika i nahranili ga svetim kruhom. Odlučili su ga sakriti, bojeći se da ga narod ne ubije. Na kraju je Gospodin zapovjedio svom arhanđelu Gabrielu da uzme dijete i smjesti ga u “rajski Eden” tako da bi mogao postati veliki svećenik nakon potopa. Završni odlomci kratke recenzije (u 2. knjizi Enohovoj) opisuju Melkisedekov uspon na krilima Gabriela u rajski Eden.


ANDREJ ORLOV

Sveučilište Marquette, Milwaukee, WI SAD

Preveo: By Dominis

Nema komentara:

Objavi komentar