Fabrice Hadjadj o posljednjim vremenima


1951. Gabriel Marcel je rekao: „Meni se čini da u današnjem stanju stvari prevladava jedna krajnje raširena činjenica. Ljudi su ušli u ono što smo obično zvali eshatološko doba.“[1] Eshatološko doba ne treba gledati kao kraj nečega nego prije kao početak Novog svijeta. „Kada svijetu ne ide, kada nam na očigled ide u propast, to nikako nije zaprjeka dolasku kraljevstva: njegova milost ne ovisi o našim zaslugama, ona radije čak pretpostavlja našu osudu.“[2] Hadjadj nastavlja kako je „buduće vrijeme, kao u slučaju strijele vremena, dijametralno oprečno prošlosti: očituje težnju napredovati, kao što je to u kapitalističkom povećavanju ili u dijalektičkoj negaciji. (…) Budućnost nema ništa zajedničko s tim progresizmom. Doista, u odnosu na ono što nadilazi naše sposobnosti, mi ćemo uvijek uspijevati biti samo jednaki Predcima. Pred beskrajnim, neboder nije ništa viši od kolibe. Čak je moguće da je niži, poput kule babilonske: njezin pokušaj da dopre do neba znak je da oni koji su ju zamislili nisu razumjeli ništa i da su se urušili pod vlastitom taštinom. Stoga, pradavni proroci bijahu ljudi budućnosti više nego što su to danas naši poslijemoderni programeri.“[3]



[1] Fabrice Hadjadj, Kad se sve tako ima raspasti, Kršćanska sadašnjost, Zagreb, 2019., str. 12

[2] Isto, str. 14

[3] Isto, str. 14-15


Nema komentara:

Objavi komentar